top of page
IMG_20200129_114129.jpg

                         
                         Tiptronic-váltó olajcsere átöblítéses módszerrel

Előnye : a váltóolaj a gyári új váltó töltetmennyiségének megfelelő mennyiségű friss váltóolajjal megegyező mértékben kicserélhető, szemben a megbontás nélküli olajcsere gyári technológia szerinti cseréje eljárásával, ahol kb. a 60-70% új váltóolaj keveredik a váltóban levő használt váltóolajjal.
Hátránya : a váltóolaj cseréjénél azok az egyébként nemkívánatos szennyeződések is kimosásra kerülnek, ami a váltó állapota miatt elengedhetetlen lehet az olajban futó kuplung működéséhez. Bár ezek káros szennyeződések, a váltó erőátviteli alkatrészeinek (kuplung) mégis szüksége van ugyanis a nyomaték átviteléhez. Ezért váltóolaj cseréje nem ajánlott olyan váltók esetében, ahol az olajcsere intervalluma jmeghaladta a 100-120 ekm-t, vagy már eleve a váltónál működési rendellenesség lépett fel a váltóolaj hiánya/viszkozitása miatt. A művelet megkezdése előtt erről az Ügyfelet tájékoztatjuk és a Megrendelőlap aláírásával elismeri, hogy mindezeket tudomásul vette.
Kismértékben hátránynak számít továbbá az is, hogy az eljárás során a váltóolaj első töltet feltöltési mennyiség legalább 110%-át elérő mennyiséget kell a folyamat során felhasználni, ez némi feleslegesnek tűnő többletköltséget jelent, valójában a folyamat szempontjából szükséges ez a kb. 10% többletmennyiség.

A váltóolaj cseréjét a gyári feltöltési mennyiség pontos ismeretében, a gyári technológia szerint előírt váltóolaj hőmérsékleten, a váltóolajszint ellenőrizése mellett végezzük.  Az munkamenethez gyári, vagy a gyártó cég utángyártott váltóolaját, valamint gyári, vagy utángyártott váltóolaj-szűrőt használunk fel az Ügyfél megrendelése alapján. Az eljárás során a szükséges alapbeállítások is elvégzésre kerülnek, illetve váltószoftver frissítését is meg tudjuk oldani, amennyiben rendelkezésre áll újabb szoftver.


 

bottom of page